Tokbillig carrera 3,2

Sveriges bästa ställe att tipsa andra om prylar att köpa till gamla Porschar.
Post Reply
jsoderbe
Posts: 642
Joined: Sat Feb 14, 2009 3:22 pm

Tokbillig carrera 3,2

Post by jsoderbe »

Hej,

Hoppas någon här köper Carreran för 127' som finns på blocket nu.

http://www.blocket.se/lund/Porsche_911_ ... 1.htm?aw=1

Hade jag pengar skulle jag köpa direkt om den var ok....


Med vänlig hälsning,

Johan
jsoderbe
Posts: 642
Joined: Sat Feb 14, 2009 3:22 pm

Post by jsoderbe »

Det gock fort, jag tror inte ens den var ute 12 timmar innan den var borta.


Med vänlig hälsning,

Johan
User avatar
bjornart
Posts: 100
Joined: Wed Sep 19, 2007 9:21 pm

Post by bjornart »

Jag var "på" direkt på kvällen och gjorde upp om köp och hämtning. Allt mycket seriöst!? Detaljerna skulle jag ringa om imorse, men då fick jag beskedet att den var såld!??
Något snopet!!

Björn
User avatar
RS Jesper
Posts: 178
Joined: Sun Feb 24, 2008 5:13 pm
Location: Amsterdam

Post by RS Jesper »

Antingen så var han i desperat behov utav pengar, men även om så hade han lätt kunna lägga på minst 30'
Eller så var det "en hund begraven"
Om du Björn var överens, så fick han säkert något snabbt bud över det begärda.
Hur som helst, så känner jag mig väldigt fundersam till en sådan annons år 2012.
Såå billigt. är det äver huvudtaget svårt och hitta en körklar 911:a... :(
Carrera RS-73
Citroën 2CV Sahara
Subaru WRX STI
jsoderbe
Posts: 642
Joined: Sat Feb 14, 2009 3:22 pm

Post by jsoderbe »

Riktigt oschysst mot dig Björn, men det är förvånansvärt hur många som säljer sitt ord för några tusenlappar. Hoppas jag kan stå emot om jag hamnar i samma situation.

Ett tips är att sätta in handpenning direkt när det gäller ett sådant klipp. Då kan inte säljaren sälja bilen utan att bryta ett avtal. De flesta godtar en liten symbolisk handpenning.

Angående prissättningen så kan jag faktiskt förstå säljaren. Jag önskar jag var tillräckligt rik för att dumpa iväg min bruks-BMW på samma sätt! Det är inte roligt på en fläck att sälja bil just nu.... :? Han slapp sitta och vara trevlig mot alla som ringer och snackar, eller skickar mailbud som antingen är löjeväckande eller som de sedan inte står för.


Med vänlig hälsning,

Johan
User avatar
RS Jesper
Posts: 178
Joined: Sun Feb 24, 2008 5:13 pm
Location: Amsterdam

Post by RS Jesper »

Det ligger absolut något, i det du säger Johan.
Det kan vara ruskigt segt att vara annonsör, oavsett om det är bil, mc, eller vad det nu kan tänkas vara... :(
Mvh/J
(Men å andra sidan är det lätt att förivra sig,bara för att det är billigt.
Det kan finnas en anledning till att det är billigt, vilket kan medföra dyra renoveringar framöver... Helt plötsligt kan en billig bil, bli väldigt dyr!)
Cést la vie... :)
jsoderbe wrote:Riktigt oschysst mot dig Björn, men det är förvånansvärt hur många som säljer sitt ord för några tusenlappar. Hoppas jag kan stå emot om jag hamnar i samma situation.

Ett tips är att sätta in handpenning direkt när det gäller ett sådant klipp. Då kan inte säljaren sälja bilen utan att bryta ett avtal. De flesta godtar en liten symbolisk handpenning.

Angående prissättningen så kan jag faktiskt förstå säljaren. Jag önskar jag var tillräckligt rik för att dumpa iväg min bruks-BMW på samma sätt! Det är inte roligt på en fläck att sälja bil just nu.... :? Han slapp sitta och vara trevlig mot alla som ringer och snackar, eller skickar mailbud som antingen är löjeväckande eller som de sedan inte står för.


Med vänlig hälsning,

Johan
Carrera RS-73
Citroën 2CV Sahara
Subaru WRX STI
User avatar
bjornart
Posts: 100
Joined: Wed Sep 19, 2007 9:21 pm

Post by bjornart »

Det var sent på kvällen och vi pratades vid på telefon. Jag erbjöd mig att sätta in handpenning, men det skulle vi fixa på morgonen. Bilen hade vissa brister, men det bedömde jag som "lagom fix" för mig.
Säljaren var en "mogen man i hög position" och även medlem i PCS. Jag har frågat om köpare, men det var hemligt.
Jag har köpt och sålt ganska många bilar/delar under ca.40år (ej bilhandlare) och det man gjort upp om står man för (eller också kommer man överens om något nytt).
Björn
Pelle E
Posts: 27
Joined: Sun Dec 23, 2007 4:34 pm
Location: Lund

Post by Pelle E »

Tråkigt!

Tror att bilen såldes till Porsche Center i Kalmar, eller ägaren av detta. Detta var vad min kollega fick reda på när han pratade med säljaren av bilen. Går rätt lätt att ta reda på om några dagar när regnr fått ny ägare.

En likadan affär hände en vän till mig, då gällde det en vit svsåld lågmilad 964 C4. Vid denna affären var det samma köpare som ovan som bjudit mer för bilen trots att min vän varit lovad denna.

Mvh

Pelle
User avatar
RS Jesper
Posts: 178
Joined: Sun Feb 24, 2008 5:13 pm
Location: Amsterdam

Post by RS Jesper »

Pelle E wrote:Tråkigt!

Tror att bilen såldes till Porsche Center i Kalmar, eller ägaren av detta. Detta var vad min kollega fick reda på när han pratade med säljaren av bilen. Går rätt lätt att ta reda på om några dagar när regnr fått ny ägare.

En likadan affär hände en vän till mig, då gällde det en vit svsåld lågmilad 964 C4. Vid denna affären var det samma köpare som ovan som bjudit mer för bilen trots att min vän varit lovad denna.

Mvh

Pelle
Uppgifterna stämde Pelle....

Namn:TOP CARS IN CALMAR AB
Adress:S VÄGEN 64
Postnr:392 45
Ort:Kalmar
Förvärvsdatum:2012-08-12

//J
Carrera RS-73
Citroën 2CV Sahara
Subaru WRX STI
User avatar
MagnusW
Posts: 3000
Joined: Thu Aug 28, 2008 3:18 pm
Location: Älvsjö

Post by MagnusW »

Tja, är något billigt måste man vara där med kontanter fort frö man kan inte lita på säljare.
Det är ju en sak om man säger "försten hit med kontanter får den."

Blir man erbjuden ett högre pris så bör man i alla fall ge den förste köparen en chans att komma med ett nytt bud, för jag kan förstå om man som säljare har svårt att tacka nej till mer pengar om man legat tokigt till i utgångspris.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Post Reply