Page 1 of 1

70-tals targa med 80-tals "touch"...

Posted: Mon Jul 30, 2012 7:20 pm
by Aircooled Crazy

Posted: Mon Jul 30, 2012 8:38 pm
by Sven
Mikael hänger på detta forum, kommer dock inte ihåg hans nick.

Alla som var med på Taxinge förra året kommer ihåg hans fina 356 cab, han gör väldigt fina renoveringar, så det där med mycket optimistisk vet jag inte om jag håller med om.

Posted: Mon Jul 30, 2012 9:20 pm
by Rickard M
såg väl fin ut,

men Sven, var det Taxingeträff som det inte stod om här ifjol?

Posted: Mon Jul 30, 2012 9:53 pm
by Jesse
Tror Sven syftar på utflykten med 356-klubben till Tullgarns slott.

(Han har för många bilar)

:D

Posted: Mon Jul 30, 2012 9:55 pm
by Sven
Jaja, utflykt var rätt, förra året var rätt men Tullgarn skulle det vara. Två av tre är väl godkänt?

Posted: Mon Jul 30, 2012 11:50 pm
by Aircooled Crazy
Sven wrote:Mikael hänger på detta forum, kommer dock inte ihåg hans nick.

Alla som var med på Taxinge förra året kommer ihåg hans fina 356 cab, han gör väldigt fina renoveringar, så det där med mycket optimistisk vet jag inte om jag håller med om.
Det är inte nuvarande ägare som renoverat den, jag har sett bilen med gamle ägaren på bil cruising i Dalarna.
Att nuvarande ägare är en seriös renoverare, behöver inte betyda per automatik att denna bil är korrekt renoverad.
Om han "hänger" här kan han kanske lägga upp en presentation på bilen, det vore lite intressant.
Jag tycker personligen fortfarande utifrån det jag ser på bilderna att priset är optimistiskt, det är upp till dig och andra forum medlemmar att bilda sig sin egna åsikt.

Posted: Tue Jul 31, 2012 6:49 pm
by Swede356
Hej alla nyfikna det är min bil eller rättare sagt fruns om man skall gå på registreringshandlingarna.

Lite kort om bilen förutom det som står i annonsen,

Det är inte jag som har renoverat bilen 88-95 dock så utgick man från en bra bil (lite rost) rensade hela karossen tom, lagade seriöst den rost som var.
Bilen är idag helt fri från allt vad rost heter dessutom rostskyddad på ett sett som förmodligen är bättre än vad som kom från fabrik.

Mätarställningen 10300mil är enligt min bedömning korrekt, har alla bes. protokoll sedan -95, totalt 700mil sedan renovering.

Jag har i år åtgärdat vissa detaljer som inte var korrekta tex ny mattsats, ny radio, Blaupunkt Frankfurt av korrekt modell, original S-spoiler som bilen har varit utrustad med etc.

Har tidigare endast erfarenhet av Porsche 356 och 3,2 Carrera men har gjort en helrenovering av min -62 Super 90 Cab och vill påstå ang. priset att om man skall utföra motsvarande renovering idag så kostar bara delarna (oräknat arbetstid och bil) lika mycket som jag begär för hela bilen.

Det finns ett fåtal saker som inte är helt korrekta på bilen, bla är Targabågen lackad svart tex. men överlag är det en mycket trevlig bil med många options från fabrik. en bil som fungerar som den skall och som man vågar använda som bästa Hr doktor avsåg.

Jag brukar inte recensera en bok jag inte har läst, ordet är fritt javisst men tänk på att nätet är öppet.
Om någon är intresserad så får ni gärna komma förbi och leka "finn 5 fel" provkörning förbehålls dock endast köpare.

Hälsar,
M

Posted: Mon May 27, 2013 10:06 pm
by Aircooled Crazy
Ute igen, med mer korrekta fälgar och targa båge....
(så rubriken är inte lika aktuell längre)
http://www.blocket.se/stockholm/Porsche ... 1.htm?aw=1

Uppdatering

Posted: Sat Aug 03, 2013 10:56 pm
by Swede356
Hejsan! lite uppdatering,

Bilen såldes i början av juni till Schweiz, jag fick nöjet att kombinera leverans med en veckas bilsemester vid Garda-, Como- och Maggiore sjöarna i norra Italien.
Fuskade lite med biltåg mellan Hamburg och Bolzano annars fick Targan bekänna färg på fantastiska vägar, något jag kan rekommendera, Lombardiet är en oerhört vacker region som lämpar sig väl för inspirerande Porsche-körning.


Image

Paus med utsikt över Gardasjön


Image

Bilen med ny registrering och fetare bakdäck för att bättre fylla ut Carreraskärmarna bak.

Posted: Sun Aug 04, 2013 10:47 pm
by Aircooled Crazy
Det var en bra bil affär! :wink:
Lite "off topic", men varför är det 2 stora hål i tröskeln?

Posted: Mon Aug 05, 2013 7:40 am
by Swede356
Det som ser ut som 2 hål på bilden är i verkligheten 2 gummitäckpluggar som täcker de 2 små hålen i tröskeln som används för att fästa aluminium-dekoren som ingår i "S" kittet tillsammans med skärmkants-listerna i alu. som bilen var beställd med.
Dessa tröskel-lister monterades aldrig tillbaka när renoveringen var klar -95.

Posted: Thu Aug 08, 2013 12:17 am
by RS Jesper
Jag har aldrig sett att man använder 2 hål på tröskeln för S-listerna
Möjligtvis så kanske de har svetsat på trösklar ifrån en G-modell

Posted: Thu Aug 08, 2013 12:43 pm
by Swede356
Beats me! eftersom bilen egentligen skall ha S-lister utgick jag från att hålen är för att fästa dessa.
Hursom helst, det man ser på bilden är i alla fall gummipluggarna som täcker betydligt mindre hål, det finns även ett snarlikt hål i bakkant av framskärmarna som inte syns på bilden därför att det inte sitter någon täckplugg där, kanske var det motsvarande hål framför torosion-locken också, minns inte exakt.
Kan även vara så att pluggarna täcker hål som man använt när man Dinitrol-behandlade bilen.