Page 1 of 1

911L

Posted: Thu Jun 21, 2012 11:36 pm
by Eric

Posted: Sun Jun 24, 2012 6:28 pm
by albertc
Är inte 195 000 kr väldigt billigt för en early? Eller har dessa 2 liters bilar barnsjukdomar? Bilen ser ju fin ut på bilden.

Eller är avsaknaden av fler bilder ett varningstecken?

Posted: Sun Jun 24, 2012 10:09 pm
by MagnusW
Det kan vara både billigt och dyrt, allt beroende på hur mycket rost som finns....
I detta fallet skulle jag gissa på att det är dyrt, bilden ger lite dåliga vibbar... Men jag vet inte, man måste se på dom i verkligheten.

Posted: Sun Jun 24, 2012 10:18 pm
by felix83
MagnusW wrote:I detta fallet skulle jag gissa på att det är dyrt, bilden ger lite dåliga vibbar...
Jag tycker hela annonsen ger lite dåliga vibbar. "En ganska unik bil som dundrar på som den skall" låter inte helt seriöst i mina öron. Och vem bryr sig om hur lång bilen är?
Men det kan ju i och för sig vara en bra bil även om säljaren råkar vara lite okunnig.

Posted: Mon Jun 25, 2012 7:13 am
by albertc
felix83 wrote: Och vem bryr sig om hur lång bilen är?.
Han/hon som skrev annonsen kanske tror att L står för "long" (som Volvo S80L) :-)

Posted: Mon Jun 25, 2012 7:55 am
by Rickard M
off topic, men jag kollade iaf hur lång bruksbilen var innan jag köpte så att den skulle gå in bakom Porschen i mitt längdbegränsade garage :)

Posted: Mon Jun 25, 2012 11:10 am
by Thord

Posted: Mon Jun 25, 2012 11:22 am
by MagnusW
Som jag trodde, hål för torsionstavarna är helt överflödigt när man "renoverar"...

Det tyckte stollen som byggt karossen på min 69a också...

Posted: Mon Jun 25, 2012 12:06 pm
by blomman
MagnusW wrote:Som jag trodde, hål för torsionstavarna är helt överflödigt när man "renoverar"...

Det tyckte stollen som byggt karossen på min 69a också...
Haha :lol:

Vilka dårar det finns därute...

Posted: Mon Jun 25, 2012 12:31 pm
by MagnusW
När vi ändå snackar L.
Vad vad skillnaden på en T och en L?
Var det en S-utrustad T, eller har jag bara fått för mig det?

Posted: Mon Jun 25, 2012 3:25 pm
by Jesse
En L är väl en 911s med 130hk förgasarmotor, om jag inte minns fel har de tom. s-serienummer tror modellen tillkom pga. avgasbestämmelser i USA.

Posted: Mon Jun 25, 2012 3:41 pm
by MagnusW
Enligt elferhelfer har L egna chassienummer.
0= S Coupe
1= L Coupe
2= T Coupe
3= Coupe
5= S Targa
6 = L Targa
7 = T Targa
8= Targa

L motorn

Posted: Sat Jul 21, 2012 2:49 pm
by christerL
Jag vet inte när det gäller bilens utrustningsnivå men när det gäller motorn så är jag rätt så säker på att L är föregångaren till E men med webrar istället för insprutning. Kamaxlarna i L är samma som i E bortsett från att den ena i E har en klump som går ut för att driva insprutningspumpen och den sitter därmed inte på L kammarna. I övrigt tror jag att L hette så på den amerikanska marknaden men kan ha hetat bara 911 i Europa.

Posted: Tue May 27, 2014 10:52 pm
by RS Jesper
Samma 911L ute på nytt!

http://www.blocket.se/vi/54145769.htm

Inte min... :roll:

Re: L motorn

Posted: Tue May 27, 2014 11:13 pm
by peterc
christerL wrote:Jag vet inte när det gäller bilens utrustningsnivå men när det gäller motorn så är jag rätt så säker på att L är föregångaren till E men med webrar istället för insprutning. Kamaxlarna i L är samma som i E bortsett från att den ena i E har en klump som går ut för att driva insprutningspumpen och den sitter därmed inte på L kammarna. I övrigt tror jag att L hette så på den amerikanska marknaden men kan ha hetat bara 911 i Europa.
L fanns bara 1968 och var föregångaren till E, mellanmodellen. Jag tror T hade 110 Hk och L 130 samt S 160. Den hette L i Europa också.
Kollade den nya länken och tror det blir dyrt innan det blir någon stil på den bilen. :(

Posted: Wed May 28, 2014 8:20 am
by Martin M.
RS Jesper wrote:Samma 911L ute på nytt!

http://www.blocket.se/vi/54145769.htm

Inte min... :roll:

Tack för tips då jag själv letar efter en SWB. Undrar just hur passformen är på vänstersidan!?

Någon som sett bilen i verkligheten? Rost?

.