911L

Sveriges bästa ställe att tipsa andra om prylar att köpa till gamla Porschar.
Post Reply
User avatar
Eric
Posts: 899
Joined: Thu Aug 11, 2005 11:07 pm
Location: Göteborg

911L

Post by Eric » Thu Jun 21, 2012 10:36 pm

Eric

911E Targa -72
911T Coupé -69 "Såld"
911T Targa -70 "Såld"

albertc
Posts: 21
Joined: Sun May 06, 2012 11:12 pm

Post by albertc » Sun Jun 24, 2012 5:28 pm

Är inte 195 000 kr väldigt billigt för en early? Eller har dessa 2 liters bilar barnsjukdomar? Bilen ser ju fin ut på bilden.

Eller är avsaknaden av fler bilder ett varningstecken?

User avatar
MagnusW
Posts: 2035
Joined: Thu Aug 28, 2008 2:18 pm
Location: Älvsjö

Post by MagnusW » Sun Jun 24, 2012 9:09 pm

Det kan vara både billigt och dyrt, allt beroende på hur mycket rost som finns....
I detta fallet skulle jag gissa på att det är dyrt, bilden ger lite dåliga vibbar... Men jag vet inte, man måste se på dom i verkligheten.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.

User avatar
felix83
Posts: 779
Joined: Thu Jan 15, 2009 7:59 pm
Location: Örebro
Contact:

Post by felix83 » Sun Jun 24, 2012 9:18 pm

MagnusW wrote:I detta fallet skulle jag gissa på att det är dyrt, bilden ger lite dåliga vibbar...
Jag tycker hela annonsen ger lite dåliga vibbar. "En ganska unik bil som dundrar på som den skall" låter inte helt seriöst i mina öron. Och vem bryr sig om hur lång bilen är?
Men det kan ju i och för sig vara en bra bil även om säljaren råkar vara lite okunnig.
/Felix
911SC kupé -82, 655 Platinametallic

Instagram: @orebro.classics

albertc
Posts: 21
Joined: Sun May 06, 2012 11:12 pm

Post by albertc » Mon Jun 25, 2012 6:13 am

felix83 wrote: Och vem bryr sig om hur lång bilen är?.
Han/hon som skrev annonsen kanske tror att L står för "long" (som Volvo S80L) :-)

User avatar
Rickard M
Posts: 1014
Joined: Fri Dec 08, 2006 5:06 pm
Location: Sthlm / Gustafs

Post by Rickard M » Mon Jun 25, 2012 6:55 am

off topic, men jag kollade iaf hur lång bruksbilen var innan jag köpte så att den skulle gå in bakom Porschen i mitt längdbegränsade garage :)
Porsche 911T 1971 2200cc. Signal orange 116
VW Golf MK1 1983 1600cc
VW Golf GTE
VW Dubbelhytt/camper Bay 1978, 2,0 Turbo
VW Westfalia Campmobile 1974, 2,0
VW 1303S 1975 - till salu

User avatar
Thord
Posts: 79
Joined: Fri Mar 30, 2012 11:04 am

Post by Thord » Mon Jun 25, 2012 10:10 am


User avatar
MagnusW
Posts: 2035
Joined: Thu Aug 28, 2008 2:18 pm
Location: Älvsjö

Post by MagnusW » Mon Jun 25, 2012 10:22 am

Som jag trodde, hål för torsionstavarna är helt överflödigt när man "renoverar"...

Det tyckte stollen som byggt karossen på min 69a också...
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.

User avatar
blomman
Posts: 261
Joined: Sat Jul 05, 2008 9:44 pm

Post by blomman » Mon Jun 25, 2012 11:06 am

MagnusW wrote:Som jag trodde, hål för torsionstavarna är helt överflödigt när man "renoverar"...

Det tyckte stollen som byggt karossen på min 69a också...
Haha :lol:

Vilka dårar det finns därute...
jonas

-------------------------------------------
911 sc 1978 Lindgrön *såld*
911 Carrera RS 1992 sternrubin
911 Gt3 CS -00

User avatar
MagnusW
Posts: 2035
Joined: Thu Aug 28, 2008 2:18 pm
Location: Älvsjö

Post by MagnusW » Mon Jun 25, 2012 11:31 am

När vi ändå snackar L.
Vad vad skillnaden på en T och en L?
Var det en S-utrustad T, eller har jag bara fått för mig det?
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.

User avatar
Jesse
Posts: 1472
Joined: Mon Jun 22, 2009 1:56 pm
Location: Stockholm

Post by Jesse » Mon Jun 25, 2012 2:25 pm

En L är väl en 911s med 130hk förgasarmotor, om jag inte minns fel har de tom. s-serienummer tror modellen tillkom pga. avgasbestämmelser i USA.
Porsche 912, 1966
Vin# 451752
6603 Golfblå
Karmann

Porsche 911, 1971
2.5
Silver

User avatar
MagnusW
Posts: 2035
Joined: Thu Aug 28, 2008 2:18 pm
Location: Älvsjö

Post by MagnusW » Mon Jun 25, 2012 2:41 pm

Enligt elferhelfer har L egna chassienummer.
0= S Coupe
1= L Coupe
2= T Coupe
3= Coupe
5= S Targa
6 = L Targa
7 = T Targa
8= Targa
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.

christerL
Posts: 164
Joined: Sat Mar 29, 2008 10:46 pm

L motorn

Post by christerL » Sat Jul 21, 2012 1:49 pm

Jag vet inte när det gäller bilens utrustningsnivå men när det gäller motorn så är jag rätt så säker på att L är föregångaren till E men med webrar istället för insprutning. Kamaxlarna i L är samma som i E bortsett från att den ena i E har en klump som går ut för att driva insprutningspumpen och den sitter därmed inte på L kammarna. I övrigt tror jag att L hette så på den amerikanska marknaden men kan ha hetat bara 911 i Europa.
Christer
914 (6)
993 C2

User avatar
RS Jesper
Posts: 178
Joined: Sun Feb 24, 2008 5:13 pm
Location: Amsterdam

Post by RS Jesper » Tue May 27, 2014 9:52 pm

Samma 911L ute på nytt!

http://www.blocket.se/vi/54145769.htm

Inte min... :roll:
Carrera RS-73
Citroën 2CV Sahara
Subaru WRX STI

User avatar
peterc
Posts: 622
Joined: Wed Feb 12, 2014 7:31 pm

Re: L motorn

Post by peterc » Tue May 27, 2014 10:13 pm

christerL wrote:Jag vet inte när det gäller bilens utrustningsnivå men när det gäller motorn så är jag rätt så säker på att L är föregångaren till E men med webrar istället för insprutning. Kamaxlarna i L är samma som i E bortsett från att den ena i E har en klump som går ut för att driva insprutningspumpen och den sitter därmed inte på L kammarna. I övrigt tror jag att L hette så på den amerikanska marknaden men kan ha hetat bara 911 i Europa.
L fanns bara 1968 och var föregångaren till E, mellanmodellen. Jag tror T hade 110 Hk och L 130 samt S 160. Den hette L i Europa också.
Kollade den nya länken och tror det blir dyrt innan det blir någon stil på den bilen. :(
Hälsningar
Peter C
Med vatten endast i spolarburken

User avatar
Martin M.
Posts: 332
Joined: Thu Apr 19, 2007 7:27 am
Location: Linköping

Post by Martin M. » Wed May 28, 2014 7:20 am

RS Jesper wrote:Samma 911L ute på nytt!

http://www.blocket.se/vi/54145769.htm

Inte min... :roll:

Tack för tips då jag själv letar efter en SWB. Undrar just hur passformen är på vänstersidan!?

Någon som sett bilen i verkligheten? Rost?

.

Post Reply